"حاجیه تجلی" در گفت وگو با طنین یاس: /2

غرب درصدد است که تا 50 سال دیگر نظام خانواده در ایران از بین برود

غرب درصدد است که تا 50 سال دیگر نظام خانواده در ایران از بین برود تا کسی مقابل منافع اسرائیل در منطقه مخالفت نکند.
غرب درصدد است که تا 50 سال دیگر نظام خانواده در ایران از بین برود
1398/06/27 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
35098
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - معصومه کوشکستانی: "حاجیه تجلی از بانوان انقلابی و یکی از دانشجویان همراه امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همراه امام خمینی(ره) وارد کشور شده و به عنوان بانوی تحصیل کرده و نخبه فعالیت های علمی و پژوهشی در خصوص پرونده هسته ای داشته است. وی در بخش اول گفت وگو با خبرنگار طنین یاس ضمن اشاره به خاطرات خود از آخرین شب حضور امام خمینی(ره) در پاریس، گفت: در سال 83 به عنوان یکی از مخالفین پروتکل الحاقی ایران به مجلس شورای اسلامی رفتم؛ از من سوال شد که شما از کجا آمده اید، من پاسخ دادم از وزارت آشپزخانه و بعدها متوجه شدم که چه جمله درستی گفته ام. منظورم این بود که آشپزخانه را باید تقویت کرد زیرا آشپزخانه مهم ترین جای خانه است. نه از حیث پخت و پز، باورم این است که ما باید بزرگترین کارهای علمی را در خانه انجام دهیم، باید برای خانه تبلیغ کنیم، خانه بهترین جاست که زن می تواند در آن آرامش را برقرار کند، ذهنیت انقلابی را پرورش دهد، تحقیق و پژوهش کند و همه بذرهای آینده خوب را از پایه در فرزندان نهادینه کند. خانه با حضور مادر، بزرگترین نهاد انقلابی است. باور دارم اگر گوش به حرف دشمنان دهیم و خواسته و ناخواسته به کانون خانواده صدمه بزنیم، انقلاب از بین رفته است، پس باید با همه توان آموزش دهیم و مقتدرانه در مقابل هجمه های بیگانه بایستیم.

بیشتر بخوانید:

کانون خانواده و بالاخص مادر برای شما جایگاه ویژه ای دارد و بارها در این خصوص سخن رانده اید. شاید به نوعی بتوان گفت، چارچوب نگاه شما تاکید ویژه ای به نقش مادر به عنوان پایه گذار اصلی خانواده برای تربیت نسلی انقلابی و مذهبی در جامعه است. دلیل شما همین است یا مطلبی دیگر؟
تا حدود زیادی حرف تان درست است. طبق فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران (مدظله)، از دامن زن، مرد به معراج می رود. از همین روی اگر مرد بزرگی پرورش پیدا می کند و دنیا را با حضورش رونق می بخشد، دلیل اصلی آن حضور مادر انقلابی و آشنا به شرعیات اوست که از دامن شان پیغمبر (ص)، اولیاء خدا و شهدا به منصه ظهور می رسد. در تربیت فرزند پدر و مادر هر دو مسئولیت دارند اما نباید کتمان کرد که سنگینی این موضوع بیشتر بر دوش مادر است، از همین روی پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: بهشت زیر پای مادران است. اگر به خوبی به بن کلام دقت کنید، در این حدیث قدسی عنوان نشده که بهشت زیر پای حتی انبیا، شهدا و یا اولیاء مطهر است و تاکید بر روی مادر بوده است. این همه تکرار نشان دهنده این است که اساس بهشت و دلیلی بهشتی شدن فرندان و خانواده، مادر است. در واقع سیاست های کلی بهشت، دست مادر است. کودکانی که که در محیط کوجک خانه تحت آموزش های مذهبی و انقلابی مادر قرار می گیرند، مردان و زنان موفق آینده اجتماع خواهند شد. بنابراین زنان باید سعی کنند که فضایل را نخست در خودشان پیاده کنند تا بتوانند به عنوان مادر در آینده با تربیت فرزندان شان افرادی مثل امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، سردار قاسم سلیمانی و امثالهم را تربیت کنند. شاید دلیل این که دشمن امروز به هر لطایف الحیلی قصد برهم خوردن کانون خانواده و نقش پر رنگ مادر را دارد هم همین موضوع است.

همان طور که خودتان بهتر می دانید بسیاری از آقایان و حتی برخی از خانم ها مخالف صحبت شما هستند و نه تنها زن را بنیانگذار اصلی کانون خانواده نمی دانند بلکه او را کم خرد از بعد تربیتی قلمداد می کنند.

اول این که مقصر خود این خانم ها هستند که به گونه ای برخورد کردند که این احازه را به اطرافیان دادند که این گونه قضاوت شان کنند. در ثانی قبول دارم که هنوز هم در کشور ما کسانی که با تعصب و غرور کاذب با این موضوع برخورد می کنند و با حضور و اظهار نظر خانم ها مشکل دارند. این آدم ها ارثیه زمان طاغوت هستند.

و به عنوان سوال پایانی، نظرتان درباره نگهداری حیوان خانگی به جای فرزندآوری چیست؟ می-دانید که این روزها، پیرامون نگهداری و گرداندن آن ها، به دلیل حوادث پیش آمده موجی تازه آغاز شده است.

نگهداری حیوانات خانگی به خصوص سگ، جزو فرهنگ های وارداتی است که غرب با نفوذ آن در کشورهای دیگر، بنا به ریشه کن کردن بنیان خانواده دارد. غرب درصدد است که تا 50 سال دیگر نظام خانواده در ایران از بین برود تا کسی مقابل منافع اسرائیل در منطقه مخالفت نکند. مادران ما باید بسیار در این زمینه هوشیار باشند. تبلیغاتی که در حال حاضر در ماهواره ها در این خصوص انجام می شود و نبود تمایل برخی جوانان به ازدواج و فرزندآوری، بر این مورد تاکید دارد که زندگی مشترک در حد یک همسایگی تنزل پیدا کرده است. امروزه جوانان می خواهند جا پای دختر و پسرهای مستقل 40 سال پیش کشورهای اروپایی و آمریکایی بگذارند در حالی اگر کمی دقت کنند عاقبت این دنبال روی را که پاشیده شدن کانون خانواده است را به خوبی خواهند دید.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان طراز انقلاب اسلامی، زن نخبه، زنان انقلابی، حاجیه تجلی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو