گفت وگو با عباس زاده مؤسس موکب « خدام الحسین»

روایتی از هفت سال خدمت مخلصانه به عاشقان اباعبدالله(ع)/ حضوری جهادی از اربعین حسینی تا مبارزه با کرونا

مؤسس و مدیراجرایی موکب خادم الحسین(ع) با اشاره به فعالیت های این موکب همگی به صورت خودجوش و با حمایت خیرین صورت می گیرد، افزود: هفت سال است که خادمان امام حسین(ع) به در این موکب علاوه بر پذیرایی از زئران اربعین در امور خیری نظیر دستگیری از نیازمندان و شرکت در طرح های عام المنفعه به مردم عزیزکشورمان خدمت رسانی می کنند.
روایتی از هفت سال خدمت مخلصانه به عاشقان اباعبدالله(ع)/ حضوری جهادی از اربعین حسینی تا مبارزه با کرونا
1399/03/25 - 08:34
تاریخ و ساعت خبر:
90965
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - منیره غلامی توکلی: هیئت خدام الحسین(ع) وابسته به بنیاد فرهنگی تولی فعالیت خود را از سال ۱۳۹2 با هدف خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر نجف به کربلا آغاز کرد. این مجموعه به عنوان اولین موکب ایرانی کار خدمات رسانی به زائرین حسینی را در طول 9 سال از تاسیس بنیاد برعهده داشته است.

هئیت خدام الحسین اربعین سال 94 در یک حرکت ابتکاری موکبی را با حضور بیش از ۴۰۰ خادم در زمینی به وسعت 20 هزار متر در مسیر نجف به کربلا واقع در عمود 1120 احداث کرد که پذیرای زائران بود و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

این موکب به جهت فعالیت های مذهبی – فرهنگی، برگزاری اردوهای جهادی و حضور در مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی مورد تقدیر سازمان ها، نهادها و چهره های مختلف سیاسی، اجتماعی و حوزوی قرار گرفته است.
وزارت اطلاعات، معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تبلیغات کل کشور، آیت الله موسوی نماینده اسبق ولی فقیه در حزب الله لبنان و سوریه و عراق، استاندار استان خراسان شمالی، آیت الله موسوی جزائری نماینده سابق ولی فقیه در استان خوزستان، همچنین حجت الاسلام سید محمود موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، نهادها و چهره هایی هستند که از این موکب در طول سال های مختلف تقدیر و تشکر کرده اند.
خدمات موکب خدام الحسین در روزهای کرونا
در روزهایی کرونا نیز این موکب با حضور جهادگران و خیران در کنار مدافعان سلامت در خط مقدم – پزشکان و پرستاران – خدمات گوناگونی را به مردم دیار جنوب کشور ارائه داد.

" احمد عباس زاده" مؤسس و مدیراجرایی موکب خادم الحسین(ع) درباره نحوه حضور جهادگران و خادمان این موکب و خدمت رسانی آنها در ایام کرونا به ویژه در این روزهایی که استان خوزستان وضعیت مناسبی از نظر مبتلایان به بیماری کرونا نداشت، گفت: 15جهادگر در قالب گروه های گندزدایی ، توزیع ماسک، تهیه و توزیع بسته های معیشتی به مردم خدمات ارائه دادند.

وی در ادامه این گفت وگو به خدمات موکب خادم الحسین(ع) در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این موکب در راستای لبیک به فرمایش مقام عظمای ولایت در خصوص برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه، کاملا خودجوش و با کمک خیرین بصورت شبانه روزی در هوای گرم خوزستان و با زبان روزه، خدمات مختلفی از جمله تهیه و توزیع بسته های معیشتی، کمک به خانواده های درگیر و آسیب دیده از کرونا به همشهریان ارائه دادند، همچنین این گروه با اقدامات مخلصانه و ایثارگرانه در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به جبهه مبارزه علیه این ویروس پیوستند.
رئیس هیئت امنای موکب خدام الحسین(ع)، طـرح قـربـانـی گوسـفـنـد برای80 خانواده، پخت و توزیع500 پرس غذا و پخش شیرینی به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی ع(ع)، پخت600 پرس غذا و توزیع آن در بین محرومین در شب ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع)، برگزاری طرح پوشاک عیدانه برای 40 نیازمند، تهیه و توزیع 100 بسته اقلاام مختلف معیشتی، تامین کارت نان وتوزیع بین نیازمندان جهت دریافت نان رایگان مبلغ هرکارت معادل پنج هزارتومان را از مهم ترین فعالیت های معیشتی موکب خدام الحسین برای خانواده های تحت پوشش این موکب و سایر مردم نیازمند در مناطق محروم برشمرد.
عباس زاده، در خصوص فعالیت های بهداشتی و پیشگری از شیوع کرونای این موکب گفت: در این زمینه هماهنگی هایی با مدیریت پتروشیمی کارون و شهردای بندر ماهشهر جهت تامین محلول آب ژوال داشتیم، تهیه و توزیع ماسک در بین مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم از دیگر اقدامات پیشگیرانه ما محسوب می شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی سال 99 شعار امسال پیاده روی اربیعن را « حب الحسین یجمعنا» عنوان کرد و افزود: امسال هفتمین سالی است که با لطف خداوند و اهل بیت(ع) السلام، موکب هیئت خادم الحسین، بصورت کاملا خودجوش، انقلابی و جهادی با مجوز رسمی در پایانه مرزی شلمچه، مرز جزابه ( طریق الحسین) و شهر کربلا به زوار حسینی خدمات رسانی می کند.

مؤسس موکب خدام الحسین(ع)، در مورد نحوه و مدت زمان خدمات رسانی موکب خادم الحسین(ع) به زائران اباعبدالله الحسین (ع) گفت: این موکب طی 20 روز به صورت شبانه روزی از اول ماه صفر تا پایان روز بیستم خدماتی را در قالب فراهم نمودن خابگاه برای زوارمحترم خواهران و برادران، پخت و توزیع سه وعده غذای گرم نهار،شام، صبحانه، پذیرائی میان وعده وکارهای فرهنگی به زاور گرامی ارائه می دهد.
عباس زاده، به حضور بانوان جهادگر و خیر در موکب خدام الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: 20 بانوی تحصیل کرده و کارآمد در زمینه های پخت و پز، مشاوره مذهبی، خدماتی نظیر خیاطی، ماساژ درمانی زائران اباعبدالله الحسین، مشاوره کودکان و نهایتا پذیرایی از بانوان در هر رده سنی در سه موکب ما خدمت رسانی می کنند.

مدیراجرایی موکب خادم الحسین(ع) فعالیت های تخصصی این موکب را در ایام اربعین حسینی را شامل "فعالیت های فرهنگی": « مربی کودک، مربی نوجوان، طلبه جوان، متخصص کامپیوتر و فضای مجازی، مبلغ مسلط به زبان انگلیسی، مبلغ دینی و پاسخ دهنده به شبهات دینی، روانشناس و مشاور خانواده » و " فعالیت های راسانه ای": « عکاس ( با دوربین حرفه ای)، فیلم بردار ( با دوربین حرفه ای)، تدوین گر، طراح پوستر، موشن گرافیک کار» و "فعالیت های جهادی": « دکتر، پرستار، راننده ( با ماشین) و تکنسین( برقکار، لوله کش، جوشکار و .. )» برشمرد.
وی در ادامه با بیان اینکه چهارمین سال است به لطف خدا 10 روز قبل از سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) به مشهد مقدس، مشرف می شویم و در خیابان نواب11( چهارراه شوشتری و حسنی کارگر زیر عکس مبارک ضامن آهو) موکبی برپا می کنیم گفت: در این موکب نیز با ارائه خدماتی چون تامین خوابگاه، پذیرائی وعده صبحانه نهار و شام در خدمت زائران محترم هستیم.

این خادم زائران امام حسین علیه السلام در پایان گفت وگو با اشاره به اینکه گروه های جهادی در هر قالبی که باشند از موکب داران تا گروه های جوانان دانشجو و طلبه در روزهای سخت مخصوصا در برهه هایی که کشور دچار مشقت و مصیبت ناشی از بلایای طبیعی شده است، در کنار هموطنان خود هستند گفت: موکب خدام الحسین علیه السلام نیز فرودین سال گذشته با توزیع لباس، مواد غذایی، پوشاک، مای بی بی کودک و بزرگسال، انواع کنسرو در روستاهای شادگان و اهواز که در محاصره سیل قرارداشتند به هموطنان سیل زده خود کمک کردند.

عباس زاده، با تأکید بر اینکه هزینه تمام خدمات موکب خدام الحسین علیه السلام در روزهای پیاده روی اربعین حسینی و همچنین خدماتی که این موکب در مواقع بروز بلایای طبیعی چون سیل و زلزله و شیوع کرونا، به صورت خودجوش و از طریق خیرین فراهم می شود، گفت: از این طریق از تمامی محبین اهل بیت علیه السلام و مردم مؤمن و ولایتمدار ایران اسلامی تقاضای حمایت و همکاری داریم تا ان شاء الله هر آنچه بهتر و مکفی تر آنطور که شایسته زائران اهل بیت علیهم السلام و ملت شریف ایران است بتوانیم خدمتگزاری کنیم.
هموطنان می توانند برای آشنایی بیشتر با فعالیت های این موکب به صفحه رسمی موکب خدام الحسین علیه السلام در اینستا به آدرس KHODAM_AL_HOSEIN مراجعه کرده و برای ارتباط با "احمد عباس زاده" مؤسس و مدیر اجرایی با شماره 09166539307 تماس بگیرند، همچنین پست الکترونیک mokeb.khadamhosein@gmail.com فعال و پاسخگوی سؤالات شما عزیزان است.

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
موکب خدام ا لحسین، احمدعباس زاده، موکب اربعین،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو