«ما رأیت الا جمیلا» سِّر شهید پرور شدن مادران و همسران ایرانی

نگرش زیبا به جمله ی تاریخی حضرت زینب سلام الله که در کاخ یزید گفت : « ما رأیت الا جمیلا » کوبنده ترین شعار مادران شهدا در لحظاتی است که فرزند دلبندشان را به خون آغشته و پاره پاره از زخم دژخیم در آغوش می گیرند و به خاک می سپارند این نگاه که ریشه فرهنگ بزرگ شهادت پروری است، بزرگترین ترس دشمنان اسلام را رقم می زند آنجا که مادر یا همسر رزمنده ای تمام دلتنگی هایش را برای خلوت می گذارد و لحظه وصال عزیزش با خداوند را زیباترین لحظات بر می شمارد.
«ما رأیت الا جمیلا» سِّر شهید پرور شدن مادران و همسران ایرانی
1399/07/06 - 07:56
تاریخ و ساعت خبر:
94012
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مریم مهربان خو: دفاع مقدس منظوم بی نظیری از فرهنگی است که نشأت گرفته از فرهنگ عاشورای است. سرزمین های جنوبی و غربی کشور ما در سال 1400 ه – ق رنگ و عطر جهادی را به خود گرفت که 1339 سال پیش در چنین تاریخی دشت تفتان نینوا آن را به خود دیده و ثبت کرده بود.
«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» در هشت سال دفاع مقدس مردم ما چنان تبلوری چشم گیر داشت که هیچ کسی را توان انکار آن نیست. این همه مجاهدت و ایستادگی، این همه ایثار و دلدادگی و این همه ولایت مداری و حضور عمارگونه، از اقشار مختلف و سنین متفاوت نشان از بازآفرینی واقعه ای بزرگ به نام عاشورا در دیار سلمان فارسی و کیسان ابوعمره دارد!.
عاشورا و همه ی داشته های و ارزش های فرهنگی و جهادی آن برای مردم مسلمان به ویژه شیعیان کلاس درسی است که هر چه پای آن بنشینی و بخوانی و بدانی باز هم ناگفته های بسیاری دارد که برخی از آنها برای تجلی نیاز به بزنگاه هایی دارد که تاریخ بی چون و چرا در مسیر زندگی ملت های قرار می دهد.
بزنگاه هایی که برای به سلامت رد شدن از آن و سربلند بیرون آمدن از وقایع اش باید از جان شیرین خود یا عزیزترین های زندگی گذشت. این گذشت این ایثار کلیدواژه ای دارد به عظمت شهید و شهادت و شهید شدن شهید واره زیستن می خواهد و بس ...
شهیدواره زیستن نوعی سبک زندگی است، سبکی که هر کسی را توان دست یابی آن نبوده و نخواهد بود. این سبک از زندگی نیاز به داشته های تربیتی دارد که باید آن را در آغوش مادر یافت! مادری هسمر مؤمن انتخاب می کند، نان حلال می خورد، نماز و قرآن می خواند و عشق به اهل بیت علیهم السلام را با شیره جان در کام نوزادش می ریزد.
این مادران در ایران اسلامی به وفور یافت می شوند تعدادشان درست به اندازه تعداد شهیدان و جانبازان و ایثارگران تاریخ مبارزه با طاغوت و هشت سال دفاع مقدس است و این روزها شهیدان مدافع حرم، شهیدان مدافع سلامت و شهیدان خدمت مادرانی دارند از نسل فرزندان مادران هشت سال دفاع مقدس. آن ها دست آموز مادرانی هستند که همت ها، باکری ها، بابایی ها و خرازی ها را پرورش دادند.
مادر پاسدار شهید میثم نجفی وقتی به او گفتند پسرش شهید شده سجده شکری کرد و وقتی به همسر باردار شهید خبر شهادت شوهر جوانش را دادند و او را به صبر زینبی دعوت کردند گفت: « اگر لایق باشم » این یعنی با همه گذشت و ایثاری که دارد باز هم خود را درس آموز مکتب زینب سلام الله می داند و لایق بودن را شرط گام نهادن در این مسیر می داند.
مادران و همسران شهدای مدافع حرم نیز فرزندانی دارند که برخی از آنها جز نامی بزرگ و عزیز از پدر نشنیده اند، این فرزندان نیز زینبی گون بزرگ می شوند و لالایی مادر در شب های تنهایی قصه مردانی خواهد بود که مرد روزگار خود بودند... و همین فرزندان در برهه ای از زمان چنان جایگزین خوبی برای مادر خود می شوند که بطن شان شیعه پرور و آغوشان سرباز امام زمان (عج) تربیت می کند.
سلسله مادران ولایتمدار و عاشق اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی سلسله ای محکم و ابدی است! محکم به اندازه ایمان قلبی شان و ابدی به تاریخ انتظار ظهور و فرج ...
وجود سه نسل از مادران شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برای مادران شهدای مدافع سلامت و مدافع وطن و مدافع حرم دل گرمی بزرگی است، الگویی معاصر که به احسن ترین صورت ممکن از اسوه های ایثار و مقاومت حضرت زهرا سلام الله و حضرت زینب سلام الله و شهدای زن صدر اسلام تأسی کرده اند!.
همین نگرش زیبا به جمله ی تاریخی حضرت زینب سلام الله که در کاخ یزید گفت : « ما رأیت الا جمیلا » کوبنده ترین شعار مادران شهدا در لحظاتی است که فرزند دلبندشان را به خون آغشته و پاره پاره از زخم دژخیم در آغوش می گیرند و به خاک می سپارند این نگاه که ریشه فرهنگ بزرگ شهادت پروری است، بزرگترین ترس دشمنان اسلام را رقم می زند آنجا که مادر یا همسر رزمنده ای تمام دلتنگی هایش را برای خلوت می گذارد و لحظه وصال عزیزش با خداوند را زیباترین لحظات بر می شمارد.
دشمن این را خوب فهمیده است که هیچ یک از مادران و همسران ایران اسلامی وقتی عزیزی را به سوی جبهه های حق علیه باطل می فرستند کمتر از مادر وهب نصرانی در ظهر عاشورا رفتار نخواهند کرد و چشم داشتی به بازگشت رزمنده شان که نه! بازگشت پیکر او هم نخواهند داشت حال این جبهه مرز آبی و هوایی و خاکی وطن باشد یا به گستره مرزهای اسلام ناب محمدی (ص) در عزم مادران خللی وارد نمی کند.
این نگاه از سوی بانوان و همسران و مادران و دختران یک سرزمین یعنی دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند چرا که جهاد همیشه ادامه دارد و درهای شهادت باز است و دل های زنانه قوی و استوار...
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مادران مدافع حرم، همسران و مادران هشت سال دفاع مقدس
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو