عضو هیئت رئیسه صنف مراکز مشاوره کارآفرینی استان سیستان و بلوچستان:

رابطه مستقیم آموزش اقتصادی و افزایش مشارکت مردمی/ مردمی سازی اقتصاد می تواند نقش مهمی در اشتغال زایی و تولید ایفا کنند

مدیر مرکز کارآفرینی شتاب پایدار گفت :مراکز کارآفرینی با شناسایی، گزینش و سازماندهی مناسب ظرفیت‌ها به‌صورت تشکل‌های حرفه‌ای و با ایفای نقش تسهیل‌گری می‌توانند حلقه واسط بین حاکمیت و مردم در حمایت و راهبری آنها در مسیر تحقق جهش تولید و مردمی‌شدن اقتصاد باشند.
رابطه مستقیم آموزش اقتصادی و افزایش مشارکت مردمی/ مردمی سازی اقتصاد می تواند نقش مهمی در اشتغال زایی و تولید ایفا کنند
1403/02/04 - 08:15
تاریخ و ساعت خبر:
192410
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سیستان و بلوچستان، حمید داودی راد مدیر مرکز کارآفرینی شتاب پایدار و عضوهیئت رئیسه صنف مراکز کار آفرینی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار زنان ایران در خصوص نقش مراکز مشاوره کارآفرینی در جهش تولید و مردمی سازی اقتصاد گفت : با استناد به بیانات مقام معظم رهبری حلقه‌های میانی مراکز برنامه‌ریزی و هدایت‌ و مجموعه‌هایی از خود ملت است که کارشان هدایت، تمرکز، پیگیری ایجاد برنامه کار، پیدا کردن و ارائه راهکار و برنامه‌ریزی است،مراکزی متشکل از اساتید ، صاحب نظران و پیشکسوتان متعهد و متخصص و صاحب تجربه و جوانان متعهد ، متخصص و آشنا با فضای کسب و کار‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور است که امورات را پیگیری می کنند.
وی افزود : مراکز کارآفرینی با شناسایی، گزینش و سازماندهی مناسب ظرفیت‌ها به‌صورت تشکل‌های حرفه‌ای و با ایفای نقش تسهیل‌گری می‌توانند حلقه واسط بین حاکمیت و مردم در حمایت و راهبری آنها در مسیر تحقق جهش تولید و مردمی‌شدن اقتصاد باشند.
مدیر مرکز کارآفرینی شتاب پایدار گفت : مراکز مشاوره کارآفرینی متناسب با تخصص و تجربه خود می‌توانند برای کمک به متقاضیان ایجاد یا توسعه یک کسب و کار نقش‌آفرینی موثری داشته باشند. از جمله آموزش و مشاوره برای توانمندسازی متقاضیان ایجاد یا احیای کارآفرینی و پیگیری امور فعالین اقتصادی ازدستگاه‌های دولتی، در اخذ مجوزها و دریافت تسهیلات برای تکمیل هر یک از بخش‌های زنجیره ارزش فعالیت‌های اقتصادی اعم از تامین نهاده تا اجزای تولید، فرآوری، توزیع، بازاریابی و فروش و کمک به صادرات و واردات محصولات تولیدی و رساندن محصول باکیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف کننده ، ایجاد یا توسعه یک کسب و کار نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.
وی ضمن اشاره به جایگاه مهم مراکزکارآفرینی در خصوص ویژگیهای این مراکز افزود: مراکز مشاوره به عنوان تسهیل‌گر و نهادهای واسط میان حلقه حاکمیت (منظور دستگاه‌های اجرایی قوای سه‌گانه) و کارآفرین می‌توان نام برد، در این‌باره می‌توان به مواردی نظیر تسهیل‌کننده و مشاور معتمد برای کارآفرینان نیازمند حمایت، توانمند و متخصص در یک یا چند موضوع، قابلیت ارتباط‌گیری مناسب با بدنه ادارات دولتی، قابلیت پیگیری امور کارآفرینان در سطح ادارات دولتی، آشنا با ضوابط و مقررات و آشنا با وضعیت محیط ‌کسب و کار و بازار و توانمند در جذب سرمایه برای رونق تولید مردمی اشاره کرد. همچنین استانداردساز فرایندهای زنجیره فعالیت،سفارش‌گیرنده و سفارش‌دهنده برای محصولات تولیدی مردم، تکمیل و تامین‌کننده نیازمندی‌های هر یک از حلقه‌های زنجیره ارزش محصولات مزیت‌دار اقتصادی، برندساز تولیدات خُرد مردمی، جریان‌ساز و سازمان‌دهنده وهدایت‌کننده اشتغال‌های خرد مردمی، شبکه‌ساز زنجیره‌های ارزش ایجاد شده در لایه اول و توانمند در ایجاد و اصلاح شبکه توزیع، بازاریابی و فروش عادلانه تا صادرات محصولات، از دیگر ویژگی‌های این حلقه‌های میانی یا مراکز مشاوره کارآفرینی و خدمات کسب و کار برای مردمی سازی اقتصاد می باشد
داودی راد گفت : مردمی سازی اقتصاد به معنای ایجاد زمینه برای مشارکت گسترده مردم در فعالیت های اقتصادی است. این مشارکت می تواند از طریق سرمایه گذاری، تولید، کارآفرینی و مصرف صورت گیرد.
مردمی سازی اقتصاد مزایایی چون افزایش بهره وری، کاهش فساد و رانت و توزیع عادلانه درآمد برای کشور دارد.در مجموع، مردمی سازی اقتصاد یک هدف بلندمدت است که تحقق آن نیازمند تلاش و همکاری همه جانبه دولت، مردم و بخش خصوصی است. مردمی سازی اقتصاد به معنای خصوصی سازی نیست. مردمی سازی اقتصاد به معنای مشارکت گسترده مردم در فعالیت های اقتصادی است. این مشارکت می تواند از طریق سرمایه گذاری، تولید، کارآفرینی و مصرف صورت گیرد.
مدیر مرکز کارآفرینی شتاب پایدار در رابطه با اقدامات مراکز کار آفرینی گفت : خدمات مراکز مشاوره کارآفرینی به عنوان یکی از راه های مردمی سازی اقتصاد است، که می تواند از طریق اقداماتی انجام شود که آن اقدامات شامل موارد ذیل می باشد:
۱_ دولت باید دخالت خود را در اقتصاد کاهش دهد و به مردم اجازه دهد تا نقش اصلی را در اقتصاد ایفا کنند.
۲_ دولت باید فضای کسب و کار مناسب را برای مردم فراهم کند. این امر شامل تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان و کاهش هزینه های تولید است.
۳_ دولت همچنین باید مردم را در زمینه اقتصاد آموزش دهد. این امر می تواند منجر به افزایش مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی شود. مردمی سازی اقتصاد می تواند نقش مهمی در اشتغال زایی و تولید ایفا کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مدیر مرکز کارآفرینی شتاب پایدار سیستان و بلوچستان، عضو هیئت رئیسه صنف مراکز مشاوره کارآفرینی استان سیستان و بلوچستان، اموزش اقتصادی ، مشارکت مردمی ، اشتغال زایی ، افزایش تولید، مشارکت مردم
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو